Түзету-дамыту бағыты әрбір баланың өзекті мүмкіндіктерін ескере отырып, денсаулықты қорғау және нығайту, білімді меңгеруді ғана емес, сонымен қатар балалардың жеке басын дамытуды қамтамасыз ететін қолайлы білім беру ортасын құру негізінде құрылады.
Түзету-дамыта оқыту мазмұны жеке дамыту бағдарламасымен (бұдан әрі-ЖДБ) анықталады.
ЖДБ ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың психофизикалық және сөйлеу дамуының ерекшеліктерін және жеке мүмкіндіктерін ескере отырып әзірленеді және баланың дамуының негізгі салаларын қамтиды: сөйлеу, танымдық, әлеуметтік-эмоционалдық, моторлық және өзіне-өзі қызмет көрсету. ЖДБ ППТК меңгерушісі бекітеді.
ППТК-да түзету-дамыту процесін ұйымдастыру оқу жұмыс жоспарымен және оқу сабақтарының кестесімен реттеледі.
ППТК-да ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды түзете-дамыта оқытуды ұйымдастыру нысандары жеке немесе топтық және топтық сабақтар, консультациялық сабақтар, қысқа мерзімді болу топтары болып табылады. Топтар бір жастағы немесе әртүрлі жастағы қағидат бойынша жинақталады. Топтар саны ППТК Жарғысымен және түзету-педагогикалық жұмысты жүзеге асыру үшін арнайы жағдайлардың болуымен айқындалады.
Сабақтың ұзақтығы ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың жасына байланысты:
1) жеке сабақтар-35-45 минут;
2) мектепке дейінгі кіші жастағы екі жастан бес жасқа дейінгі балаларға арналған топтық сабақтар-30-35 минут;
3) бес жастан жеті жасқа дейінгі мектепке дейінгі ересек және мектеп жасындағы балаларға арналған топтық сабақтар алты жастан бастап және одан әрі – 45 минут.
Түзете-дамыта оқыту үшін баланың ата-анасымен шарт жасасу және ата-аналарды жеке дамыту бағдарламасымен және көрсетілетін қызметтер тізбесімен таныстыру негіз болып табылады. Ата-аналармен бірге түзету сабақтарының кестесі жасалады.
Нақты міндеттерді орындау нәтижелері бойынша жеке-дамыту бағдарламасын (ЖДБ) іске асырудың тиімділігі бағаланады. ЖДБ тиімділігін бағалау қорытынды нәтижелерді шығару және басқа білім беру мекемесіне ауыстыру немесе түзету курсын жалғастыру мүмкіндігі туралы мәселелерді шешу мақсатында ЖДБ түзету оқытудың әрбір курсынан кейін жүргізіледі.
Кабинет жағдайында ерекше білім беру қажеттілігі бар баланы алып жүру процесі ерте көмек қызметіне барудан басталады. Бұл жерде ата-аналар өз баласымен көмек пен кеңес алу үшін келеді. Ерте кешенді көмек бала мен отбасына бағытталған және әртүрлі бейіндегі мамандардың келісілген жұмысы процесінде жүзеге асырылатын ұзақ мерзімді психологиялық-педагогикалық қызметтердің кең спектрін болжайды. Ерте көмек көрсету қызметі жағдайында мамандар диагностиканы өткізуге кешенді көзқарасты қамтамасыз етеді, ата-аналарға алғашқы кеңес беру жүргізіледі, осы қызмет түріне ата-аналарды міндетті түрде енгізе отырып, баламен түзету-дамыту жұмысының жүйесі құрылады. Кейбір балалар түзете-дамыта оқыту курсынан өтіп, жалпы білім беретін балабақшаларға табысты бейімделуде, бұл ретте кабинет жағдайында психологиялық-педагогикалық қолдау алуды жалғастыруда.
Түзету-дамытушы оқытудың соңғы кезеңі мектепке дейінгі немесе мектеп білім беру ұйымдарына ықпалдасу немесе инклюзия немесе ППТК жағдайында түзету-дамыту курсын жалғастыру болып табылады.
Дефектолог
Дефектолог-мұғалім жұмысының бағыттары
Мақсаты:Ерекше білім беру қажеттілігі бар (біріктірілген бұзылулар) ерте жастағы балаларға дефектологиялық көмек көрсету, түзету-дамыту сабақтары үдерісінде даму бұзылыстарын түзету, ата-аналар мен педагогтарға кеңес беру.
Міндеттері:
1. Ерте жастағы балалардың әртүрлі даму салаларын диагностикалық тексеру.
2. Бала дамуының жеке түзету-дамыту бағдарламасын анықтау.
3. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға және олардың отбасыларына ерте түзету – дамыту көмегінің инновациялық технологияларын енгізу.
4. Ерте жастағы балаларда қоршаған шындық туралы түсініктерді қалыптастыру.
5. Ерте жастағы қызметтің барлық түрлерін қалыптастыру.
6. Танымдық белсенділікті дамыту.
7. Ата-аналарға ерекше білім беру қажеттіліктері бар баламен өзара іс-қимыл жасау бойынша практикалық көмек көрсету.
№ |
Негізгі бағыттар |
Мазмұны |
1 |
Диагностикалық бағыт |
1. Баланың даму деңгейін дәл анықтау мақсатында дефектологиялық тексеру; әр баланың даму ерекшеліктерін анықтау. |
2. Зерттеу нәтижелерін ескере отырып түзету-дамыту жұмыстарын жоспарлау (Жеке дамыту бағдарламасын әзірлеу). |
||
3. Психологиялық-педагогикалық мониторинг: әр баланың даму ерекшеліктерін анықтау, Бақылау карталарында, жеке түзету-дамыту бағдарламаларында нәтижелерді көрсету. |
||
4. Одан әрі түзету-дамыту процесін болжау. |
||
2 |
Түзету-дамытушылық бағыты |
1. Бұзушылық құрылымына сәйкес балалармен жеке түзету-дамыту сабақтарын жүргізу. |
2. Балалардың бұзылуын ескере отырып, кешенді түзету-дамыту сабақтарын өткізу жоспарын әзірлеу (кабинет мамандарымен бірге). |
||
3. Әлеуметтік саланы, коммуникативтік дағдыларды қалыптастыру, психикалық функцияларды дамыту, сенсорлық даму бойынша үйлескен бұзушылықтары бар ерте жастағы балалармен кешенді топтық сабақтар өткізу. |
||
4. Түзете-дамыта оқыту нәтижелерін бағалау; әр баланың одан әрі даму болжамын жасау. |
||
3 |
Педагогтармен жұмыс |
1. Ерте дамудағы балаларды түзете-дамыта оқыту мәселелері бойынша кабинет мамандарына кеңес беру және практикалық көмек көрсету. |
2. Ерте жастағы балалармен жүргізілген кешенді түзету-дамыту сабақтарын талдау. |
||
4 |
Консультациялық-ағартушылық бағыт |
1. Педагогикалық кеңес отырыстарында баяндамалармен сөз сөйлеу. |
2. Педагогикалық тәжірибені жетілдіру мақсатында логопедтердің, сурдопедагогтардың, әлеуметтік педагогтың, психологтың жеке түзету-дамыту сабақтарына қатысу. |
||
3. Ерте жастағы балалармен түзету-дамыту жұмыстары бойынша БАҚ-та мақалалар жариялау. |
||
5 |
Ата-аналармен жұмыс |
1. KID және RCDI даму шкаласының көмегімен балаларды диагностикалық тексеру қорытындысы бойынша жеке кеңес беру. |
2. Жеке әңгімелесу, кеңес беру, ата-аналарға практикалық көмек көрсету. |
||
3. Үй жағдайында ерте жастағы баламен түзету-дамыту жұмыстарын жүргізу үшін ата-аналарға ұсыныстар жасау. |
||
6 |
Әдістемелік бағыт |
1. Жаңа әдістемелік әдебиеттерді зерттеу. |
2. Ерте араласу кабинетінде пәндік-дамыту ортасын қанықтыру. |
||
3. Біліктілікті арттыру курстарына, семинарларға қатысу. |
||
4. Педагогикалық кеңес жұмысына қатысу. |
||
5. Ерте жастағы балалармен жұмыс істеуге арналған бағдарламалар мен әдістемелік құралдарды түзету – дамыту процесіне енгізу. |
||
6. Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың ата-аналары үшін ұсынымдар әзірлеу. |
||
7. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар ерте жастағы балалармен жұмыс жасауда педагогтар үшін ұсынымдар әзірлеу. |
Сурдопедагог
Есту қабілеті бұзылған балалармен сурдопедагогтың түзету жұмысының негізгі бағыттары
Түзету мекемелерінде сурдопедагогтың түзету қызметінің негізгі мақсаты – кохлеарлық импланттан кейін нашар еститін және естімейтін балалардың сөйлеу-көру қабілетін сабақта/ақпарат алудың және еститін құрдастарымен толыққанды қарым-қатынас жасаудың қажетті шарты ретінде жетілдіру.
Міндеттер:
- балаларды есту-көру қабілетін жетілдіру үшін негіз ретінде есту қабылдауын дамыту;
- асқынған акустикалық және позициялық жағдайларда есту қабылдауын дамыту;
- ақпаратты алудың негізгі тәсілі ретінде есту-көру қабылдауын дамыту;
- сөйлеу мен ойлауды дамыту;
- коммуникация және тұлғааралық қарым-қатынас дағдыларын жетілдіру;
- сөйлеуді бақылау мен өзін-өзі бақылауды дамыту.
№ |
Негізгі бағыттары |
Мазмұны |
|
Диагностикалық бағыты |
Диагностика сияқты параметрлерді бағалауды қамтиды: - есту аппараттарын/кохлеарлық имплантты теңшеудің барабарлығы; - есту және көру қабілеті нашар еститін оқушылардың есту және көру қабілеті; - сөйлеу дамуының деңгейі. Диагностика оқу жылының екі апта бойы дәстүрлі әдістеме бойынша сөздер, фразалар мен мәтіндердің тізімін пайдалана отырып жүргізіледі. Тексеру тек жеке түрде жүргізіледі. Тексеру хаттамалары әрбір балаға толтырылады. Зерттеу нәтижелерін ескере отырып түзету-дамыту жұмыстарын жоспарлау (Жеке дамыту бағдарламасын әзірлеу). |
2 |
Түзете-дамыту бағыты
|
Сурдопедагогикалық сүйемелдеудің негізгі бағыттары: 1) арнайы ұйымдастырылған жеке және топтық сабақтарда есту қабылдауын дамыту. 2) отбасында есту қабылдауын дамытуды ұйымдастыру. Жеке және топтық сабақтарда есту және есту-көру әр түрлі сөйлеу материалдарын (дыбыстар, буындар, сөздер, сөйлемдер, мәтіндер) ажырату, тану және тану іскерліктері әзірленеді. Бұл ретте мұндай жұмыс әртүрлі жағдайларда жүргізіледі: - ыңғайлы акустикалық және позициялық жағдайларда, есту жаттығулары тыныштықта өтеді, ал педагог баланың қарсысында сөйлеу материалын айтады, "бет-әлпеті»; - жасырында шу және сөйлеушінің әр түрлі позицияларында (профильде, арқасында, кабинет бойынша жүру процесінде) арнайы асқынған жағдайларда); - ыңғайлы акустикалық жағдайда, бірақ бірнеше кезекпен сөйлейтін адамдар болса, яғни сөйлеу ортасында. |
3 |
Педагогтармен жұмыс |
1. Ерте дамудағы балаларды түзете-дамыта оқыту мәселелері бойынша кабинет мамандарына кеңес беру және практикалық көмек көрсету. |
2. Ерте жастағы балалармен жүргізілген кешенді түзету-дамыту сабақтарын талдау. |
||
4 |
Консультациялық-ағартушылық бағыт |
Бұл қызмет түрі сурдопедагогпен ата-аналармен өзара іс-қимыл процесінде жүзеге асырылады және: - ата-аналар мен педагогтар үшін балалардың есту қабылдауын дамыту бойынша ашық жеке және топтық сабақтар өткізу; - білім беру мекемесінде алған есту-сөйлеу дағдыларын бекіту және автоматтандыру үшін білім алушының түзету процесінің барысы, мазмұны мен қорытындылары туралы Жеке/топтық консультациялар өткізу және мектептен тыс уақытта қолайлы жағдайлар жасау; - есту қабілеті бұзылған балалардың ерекшеліктері туралы еститін оқушылардың ата-аналарын ақпараттандыру мақсатында ата-аналар жиналысына қатысу. |
5 |
Әдістемелік бағыты |
Бұл қызмет инклюзия жағдайында жұмыс істейтін педагогтардың кәсіби құзыреттілік деңгейін арттыруға бағытталған. Сурдопедагог мұғалімдер үшін жеке / топтық кеңестер мен семинарлар өткізеді, онда педагогтарды есту қабілеті бұзылған балалардың даму ерекшеліктерімен, сондай-ақ оларды оқытудың тиімділігін арттыруға ықпал ететін арнайы әдістермен таныстырады. Жайлы білім беру ортасын ұйымдастыру және оқыту сапасын арттыру үшін сурдопедагог нашар еститін балалардың ерекшеліктері, есту-көру қабілеті бұзылған балалардың есту-көру қабылдау ерекшеліктері және сөйлеу тілін түсіну, педагогтың сөйлеу тәртібі туралы мұғалімдерге жадынамалар әзірлейді. Жадынамалар осы санаттағы балалармен жұмыс істейтін әрбір педагогқа тапсырылады. Сурдопедагогтың тиімді жұмысының қажетті және міндетті шарты жеке жабдықталған кабинеттің болуы болып табылады. |
Логопед
Логопед-мұғалім жұмысының бағыттары
Мақсат: ерте жастағы және сөйлеу тілінің жалпы бұзылыстары бар балаларға логопедтік көмек көрсету, түзету-дамыту сабақтары үдерісінде тіл дамуының бұзылуын түзету; ата-аналар мен педагогтарға кеңес беру.
Міндеттер:
- Артикуляциялық аппаратты дамыту;
- Тыныс алудың дамуы;
- Ұсақ моторикасын дамыту;
- Дамыту мектепке дейінгі фонетикалық-фонематической тараптар сөйлеу;
- Жалпы сөйлеу дағдыларын дамыту;
- Балалардың дыбысты айтуын және сөйлеуін дамыту;
- Байланысты сөйлеуді дамыту.
Негізгі бағыт |
Мазмұны |
Диагностикалық бағыт |
1.Балаларды логопедиялық тексеру, олардың дамуындағы ауытқулардың себептерін, құрылымы мен көріну дәрежесін дәл анықтау мақсатында, топтың әрбір тәрбиеленушісінің даму ерекшеліктерін анықтау; тексеру нәтижелерін талдау негізінде кіші топтарды жинақтау. 2.Зерттеу нәтижелерін ескере отырып түзету-дамыту жұмыстарын жоспарлау. 3.Психологиялық-педагогикалық мониторинг: әр логопаттың және жалпы топтың даму динамикасының ерекшеліктерін анықтау; оның нәтижелерін жеке жоспарларда, тексеру хаттамаларында көрсету. Жеке сүйемелдеу жоспарына түзетулер енгізу. 4.Одан әрі түзету-дамыту процесін болжау. |
Түзету-дамыту бағыты
|
1.Бұзушылық құрылымына сәйкес балалармен жеке түзету-дамыту сабақтарын жүргізу. 2.Балалардың бұзылуын ескере отырып, кешенді түзету-дамыту сабақтарын өткізу жоспарын әзірлеу (кабинет мамандарымен бірге). 3. Әлеуметтік саланы, коммуникативтік дағдыларды қалыптастыру, психикалық функцияларды дамыту, сенсорлық және сөйлеу дамуын ұштасқан бұзылыстары бар ерте жастағы балалармен кешенді топтық сабақтар өткізу. 4. Түзете-дамыта оқыту нәтижелерін бағалау; әр баланың одан әрі даму болжамын жасау. |
Педагогтармен жұмыс |
1. Ерте жастағы балалармен жүргізілген кешенді түзету-дамыту сабақтарын талдау. 2.Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларды оқыту және тәрбиелеу мәселелері бойынша кабинет тәрбиешілері мен мамандарына кеңес беру және практикалық көмек көрсету. |
Консультациялық-ағартушылық бағыт |
1. Педагогикалық кеңестің әдістемелік отырыстарында сөз сөйлеу. 2. Кәсіби тәжірибені жетілдіру мақсатында ППТК логопед және дефектологтарының жеке сабақтарына қатысу. 3.Жұмыс тәжірибесін (әдістемелік жұмыс, сабақ конспектілері, ұсыныстар) баспа басылымдарында, білім беру сайттарында жариялау. |
Ата-аналармен жұмыс |
1. Балаларды психологиялық-педагогикалық және тілдік тексеру қорытындысы бойынша жеке кеңес беру. 2. Ата-аналарға жеке әңгімелесу, кеңес беру, практикалық көмек көрсету 3. Үй жағдайында балалармен жұмыс істеу үшін ұсыныстар жасау. |
Әдістемелік бағыт |
1. Жаңа әдістемелік әдебиеттерді зерттеу, 2. Кабинетті инновациялық-түзету әдістемелік әдебиеттермен жабдықтау. 3. Біліктілікті арттыру курстарына, семинарларға қатысу. 4. Түзету-дамыту процесіне балалармен жұмыс істеу үшін бағдарламалар мен әдістемелік құралдарды енгізу. 5. Педагогикалық кеңес жұмысына қатысу. 6. Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен жұмыс істеу үшін ата-аналар мен педагогтар үшін ұсынымдар әзірлеу. |
Әдістемелік педагог
Әлеуметтік педагогтың түзету жұмысының негізгі бағыттары
Мақсаты:
- балалар мен олардың ата-аналарына әлеуметтік, педагогикалық қолдау көрсету. Баланың тұлғасын әлеуметтендіру.
Міндеттері:
- Балалар үшін қолайлы микроклимат құру
- Балалардың қабілеттерін дамыту, оларды шығармашылық және әлеуметтік бейімдеу
- Мектепке дейінгі жастағы балалар арасында мінез-құлықтың жағымсыз көріністерінің алдын алу бойынша психологиялық-педагогикалық жұмыс
№ |
Негізгі бағыттары |
Мазмұны |
1 |
Диагностикалық бағыт |
-Әлеуметтік-түзету көмегін көрсету мақсатында ЕББҚ бар балалар отбасыларындағы отбасылық қарым-қатынасты зерттеу. - Балалардың қажеттіліктерін, түзету процесіндегі қиындықтарды анықтау мақсатында олардың өмір сүру жағдайларын зерттеу. - Әлеуметтік-педагогикалық диагностика жүргізу. - Ата-аналарға сауалнама. |
2 |
Түзету-дамыту бағыты |
- Топтағы балалармен өзара іс-қимыл. - Мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру. - Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын дамыту. |
3 |
Әлеуметтік оңалту |
- Балалардың әлеуметтік дағдыларын дамыту. - Балалардың қоршаған орта туралы түсініктерін қалыптастыру бойынша дидактикалық және дамыту ойындарын ұйымдастыру және өткізу. |
4 |
Кеңестік-ағартушылық бағыты |
- Педагогтармен, ата-аналармен жеке консультациялар өткізу. - Ата-аналар клубының жұмысын ұйымдастыру. - Жыл сайынғы Рождестволық жәрмеңкеге қатысу. |
5 |
Іс-шара |
- Білім күніне арналған мереке. - "Досымның туған күні" мерекесі. - "Туған өлкем" Тәуелсіздік күніне арналған қолөнер және сурет сайысы. - Жаңа жылдық ертеңгілік. - "Айналайын, ақ мамам" Халықаралық әйелдер күні. - "Ұлттық ойындар" спорттық мереке. - Жеңіс күніне арналған сурет және қолөнер сайысы. - Көшпелі ойын-сауық бағдарламасы 1-маусым-Халықаралық балаларды қорғау күні. |
6 |
Әдістемелік бағыт |
- Кабинеттің педагогикалық кеңесінің отырыстарына қатысу. - Өз жұмыс тәжірибесін талдау және жалпылау. - Әлеуметтік педагогика бойынша әдістемелік әдебиеттерді, арнайы басылымдарды зерттеу және оларды жұмыста пайдалану. |