ЖАСЫ
|
Бір жасқа дейінгі БАЛАНЫҢ ҚАЛЫПТЫ ДАМУ КӨРСЕТКІШТЕРІ
|
|
- Ему және ұстау рефлекстері анық байқалады,
- Бұлшықеттерінің гипертонусы төмендейді
- Бірнеше минут басын ұстап тұруы мүмкін
- а», «е» «ұқсас дыбыстары пайда болады.
|
|
- Басын жан-жағына бұруға үйренеді
- Бұл қимылды денесін тік тұстағанда тек бірнеше минуттар ғана жасай алады.
- Қысқаша гуілдей бастайды
- Алғашқы күлкі, көзқарасы тұрақтана бастайды.
|
|
- Ойыншықтарға қолымен тартыла бастайды.
- Басын ұзақ уақыт жақсы ұстайды.
- Гуілдеуі жиі және ұзақ бола түседі.
- Оған деген эмоционалды қарым-қатынасқа жауап ретінде күледі.
|
|
- Қимыл-қозғалыстары мақсатқа бағытталған бола бастайды, қолына ойыншықтар алуы мүмкін.
- Өз қолында тұрған ойыншыққа деген қызығушылығы ояна бастайды, оған ұзақ қарайды.
- Етбетімен жатып шынтағын тіреп, кеудесін көтереді
- «б», «п», «м» сияқты түрлі дауыссыз дыбыстар пайда бола бастайды.
- Гуілдеуінде түрлі екпіндері пайда бола бастайды.
- Жақындарымен қарым-қатынаста қатты қуанады және күледі.
|
|
- Шалқасынан етбетіне аунайды, ойыншықтарға қарай тартылады.
- Қолтығынан ұстап демесе жақсы тұрады және аяғын нық басады.
- «та», «агу» сияқты өзінің алғашқы буындарын айта бастайды
- Басқа да балаларға қызығушылық танытас бастайды, олардың келгеніне қуанады.
|
|
- Шалқасынан етбетіне белсенді аунап және қайтадан шалқасымен жатады, ойыншықтарды бір қолынан екінші қолына аустыра алады.
- Етбетімен жатып, көкірегін көтеріп тек алақанына ғана сүйенеді.
- Отыра бастайды.
- «ба-ба-ба», «да-да-да-да» сияқты түрлі дауыс күшімен гуілдей бастайды.
- Қолға алуды қалайтынын түсіндіреді.
|
|
- Арқасмен жатып өз аяқтарымен ойнайды. Оны жоғары көтеріп, тіпті аузына салуы мүмкін.
- Қосымша көмексіз арқасын тік ұстап, жақсы отырады.
- Өзінің дағдыларын жетілдіре отырып «ба», «на», «ма» сияқты түрлі буындарды анық айта бастайды.
- Таныс емес адамдарға қызығушылық таныта бастайды, өзіне зейін аударғанын қалайды, әсіресе анасынан.
|
|
- Ойыншықты екі қолымен бір уақытта алуы мүмкін.
- Ішімен еңбектейді немесе бақаша қозғалады
- Өзі отырады, керуеттен ұстанып өзі тұра алады.
- Өзінің дағлыоарын белсенді жетілдіре отырып, «ба», «на», «ма» сияқты түрлі буындарды анық айта алады.
- Қызығушылықпен балаларды бақылайды, олармен қарым-қатынасқа түседі.
|
|
- Заттарды ересек адам ктеру үшін әдейі лақтырады.
- Төрт тағандап тұрып жан-жағына тербеледі.
- Қолдан ұстанып тұрады.
- «ма-ма», «па-па буындарын айтады.
- Ересектердің және басқа балалардың іс-қмыл, тәртібін қайталайды.
|
|
- Көруді бақылайтын ойыққа саусағын салады.
- Ойыншықтарды саусақтарымен ұстайды.
- Төрт тағандап еңбектей бастайды.
- Бір қолымен ұстанып алғашқы қадамын жасайды.
- Алғашқы сөздерін түсініп айта бастайды.
- Балалармен ойнайды, өзінің эмоцияларын білдіреді – қуаныш, қорқыныш, көңіл толмаушылық.
|
|
- Керуеттен ойыншықтарын лақытырады.
- Тірексіз тұрады.
- Тіректен тірекке қарай алғашқы өзбетінше қадамдарын (1-2) жасайды.
- «ав-ав», «ляля» сияқты жаңа сөздері пайда бола бастайды.
- Балалардың келгеніне қуанад, оларға қол бұлғайды, олармен ойнайды.
|
|
- 30-40 минут ойыншықтармен ойнай алады.
- Бөлме ішінде жиһаздарға сүйеніп немесе өзбетінше жүреді.
- Сөздік қоры 5-тен 12 сөзге дейін құрайды.
- Одан сұраса құшақтауы мүмкін, жақсы көреді және жеңіл нұсқауларды дұрыс орындай алуы мүмкін, мақтасаң қуанады.
|